środa, 13 maja 2020

Mambo No. 5 czyli piąty chlapaniec z Pruszkowa

Wazon Noga słonia, Pruszków 

Mambo No. 5 czyli piąty chlapaniec z Pruszkowa, nie ostatni. 😊🤔🙃
Tzw. "Noga słonia" o wys. ok. 38 cm - początek lat 60-tych). I tu pojawia się dylemat, czy to projekt Wiesławy Gołajewskiej (jak te 4 które już mam, w sensie formy, bo szkliwo to wiadomo - wynalazek jej małżonka), czy jak ostatnio się spotkałam w dyskusji - Danuty Duszniak. Wazony te powstawały także w innych wykończeniach, szkliwienia brązowe (Pruszkowskie), czarne z natryskiem wybieranym, fioletowy! i inne.

Paterka na trzech nóżkach oraz dwa naczynia do ikebany - projekt W. Gołajewskiej, Pruszków 


Jak zwykle u mnie, jest i historia do tego wazonu. Była oferta sprzedaży, na którą zareagowałam pierwsza. I młody człowiek opowiedział jak to było z wazonem.
"(...) Został przeze mnie uratowany od nieuchronnej śmierci.
Ze śmietnika go wziąłem do kolegi, przeniosłem i 3 tygodnie siedział u niego. Kumpel zaczynał się denerwować i pytał "kiedy to weźmiesz?". Po 3 tygodniach byłem u kolegi, już mam to brać, ale chciałem sprawdzić jak czysty wygląda... i patrzę, że ktoś pomalował na złoty kolor i farba zaczyna schodzić.
Łatwo nie było nożykiem bez problemu zeszło na wzgórzach i pagórkach, ale wąwozy to masakra, dłubanina wąwóz po wąwozie". 😁
Na dowód robocze zdjęcie archiwalne, gdy był "złoty". Ale prawdziwa sztuka złota się nie boi. 🙃
No i do towarzystwa pozostała czwóreczka rodzeństwa.

Lampka stołowa na trzech nóżkach oraz naczynia do ikebany 

I na to muzyczka

Violetta Pastwa, 21.03.2020

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Half-dolls

  Post opublikowany na Facebooku 15 lipca 2020 r. Mają różne nazwy - lalki poduszkowe, lalki z herbatą (na imbryk) i lalki kredensowe… i są ...